Громадська організація «Колегіум Анни Ярославни Схід», Маріуполь, підтримує антикорупційний порядок денний, запропонований 23 провідними українськими громадськими організаціями.

Чотири роки антикорупційних реформ — люстрація фізичних осіб та створення декількох спеціалізованих антикорупційних інституцій — не вирішили проблеми викорінення ключових причин корупції. Антикорупційна боротьба, яка фокусується на особистостях чиновників та політиків, не відповідає на ключове питання: «Чому корупція можлива?» Що в українських інституціях та законодавстві створює можливість для корупції? Чому залишаються безкарними очевидні корупційні злочини?

Представляємо громадський політичний (policy) порядок денний радикалізації антикорупційних реформ, розроблений КАЯ СХІД.

Пропонуємо додати дві наступні вимоги до кандидатів у президенти.

  1. Зобов’язання провести публічну антикорупційну люстрацію законодавства. Забороняється використання та впровадження нормативних актів, які суперечать наступним принципам:
    • У кожному нормативному акті повинне бути чітко сформульоване порушення, яке обов’язково прив’язане до конкретного неминучого покарання. Забороняється формулювання: «порушення цього закону карається згідно з українським законодавством».
    • Заборонена дискреція — в жодному нормативному акті не допускається формулювання:«“рішення приймається на розсуд уповноваженої особи або уповноваженого органу». Всі рішення приймаються виключно згідно з нормами.
    • Орган контролю не може залежати від керівництва органу, який він контролює, у призначенні та фінансуванні.
  2. Зобов’язання створити Політичний план антикорупційної реформи з обов’язковими трьома елементами:
    • Бачення майбутнього після антикорупційної реформи.
    • Публічне визначення проблем, які стануть неможливими після реформ: наприклад, безкарні та безпечні для корупціонерів рейдерські захоплення підприємств, кришування бізнесу, відкати за потрібні рішення.
    • Конкретні реформні кроки, які чітко вказують, що буде скасовано, що буде створене нове та що буде змінено в:
      • Нормативно-правовій базі;
      • Адміністративних структурах, регламентах, стандартах, у підготовці кадрів;
      • Бюджетних приписах та сумах фінансування.